Donderdagochtend - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Karin Kroon - WaarBenJij.nu Donderdagochtend - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Karin Kroon - WaarBenJij.nu

Donderdagochtend

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 Oktober 2018 | Duitsland, Berlijn

De story of berlin het museum ging over het ontstaan van Berlijn en de rol van de stad in het verleden. We werden gesplitst in 2 groepen. Onze gids liet ons zien hoe Berlijn vroeger was en hoe de stad vorm kreeg. Het eerste belangrijke deel ging over Berlijn in de Pruisische tijd. We kregen wat uniformen te zien en wat andere voorwerpen uit die tijd. Daarna werd er vertelt wat de verschillen waren tussen de rijken en armen waren. In huisvesting maar ook kleding. Er werd ook een kort deel gewijd aan hoe de positie van de vrouw veranderde door de tijd. De 1e wereldoorlog sloegen we over. De gids dacht dat wij daar wel genoeg over wisten. Vervolgens gingen we verder met de roerige twenties en hoe Duitdland weer opkrabbelde uit de crisis. Om vervolgens hard geraakt te worden door de wallstreetcrash. We vervolgden de rondleiding met de nazi periode en hoe dat kon ontstaan. Vervolgens ging het over naoorlogs Berlijn en hoe de stad langzamerzeker werd herbouwd. Tot slot sloten we de rondleiding af met de Berlijnse muur periode. Helaas konden we niet in de atoombunker want die werd verbouwt. De rondleiding was erg interessant en leerzaam en ik vond het erg leuk.

van Pieter

Verslag uit: Duitsland, Berlijn