Maandagochtend - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Karin Kroon - WaarBenJij.nu Maandagochtend - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Karin Kroon - WaarBenJij.nu

Maandagochtend

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Oktober 2018 | Duitsland, Berlijn

Schooltour: Na het ontbijt gingen we naar de school toe. Boven de ingang stonden een soort Griekse palen en beelden. Dicht bij de ingang hing er een foto van Otto Nagel, de oprichter van de school. Toen we een stukje verder liepen kwamen we bij een soort rustkamer, waar de leerlingen in de pauzes konden zitten. Er is ook een aparte kantine waar je tijdens de lunch eten kunt kopen of je zelf meegebrachte eten kan opeten. Als de leerlingen les hebben blijven ze telkens in hetzelfde lokaal zitten en de leraren moeten verplaatsen.Alleen voor vakken zoals biologie, natuurkunde en tekenen gaan ze naar andere lokalen. Al hun lessen duren 90 minuten. Daarna kwamen we langs de kluisjes, die niet met een sleutel, maar met een code opengingen. De school heeft 4 verdiepingen, waarvan de bovenste verdieping nog redelijk nieuw was. Op sommige plekken in de gangen stonden vitrines met projecten van leerlingen of hingen er tekeningen van leerlingen. Toch waren de gangen een beetje saai wit en grijs. De lerarenkamer was in de kelder. Alle klassen hebben tegelijk buiten pauze, maar de lunchtijden zijn anders.

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

uitwisseling Berlijn